Swedish Fish on the road!!

God jul!

Har inte packat klart än, men lämnar Miner Village om ett par timmar. Bitch (vår bils ganska osmickrande namn) är fulltankad och redo att föra oss genom Arizona. Hillbilly hell here i come!

image224

Veckan har varit ok. Plugg, plugg, plugg, alltså precis som vanligt. Var som jag tidigare nämnde på Midnight Breakfast i tisdagsnatt, det var välbesökt och riktigt trevligt. På onsdagen lessnade jag på alla problem med antagning, tentaplugg och begav mig med Georg och Uriel till Mercadito i Juarez och åt en sen lunch. Har också hunnit med hej-fester, hejdå-fester och graduation party mexican style. Onsdagen sa vi hejdå till en av de franska tjejerna, sorgligt, men kände henne inte allt för väl. Torsdagens "tentafest" på TecaThursday var gansk laim, så Minako och jag bestämde oss för att gå hem en sväng innan det var dags att ta farväl av Black Market. Men vi stötte på Kike och Ludvig (Minakos kompis kusin) med vänner och följde med till deras nya crib på mellanfest. Helt plötsligt var klockan närapå 5 am och vi fick skjuts hem, vilket vi var överhört tacksamma över med tanke på att det var sviiiiiiiinkallt, i alla fall nollgradigt. Hade min sista föreläsning på fredagsmorgonen och mötte upp Minako för en lunchbuffé i Downtown där vi även passade på att shoppa för kvällens X-mas/bye bye party. Vi hade mycket att tala om och Minako var lite nedslagen över att resa iväg, hon vill inte gärna frysa ihjäl i Utah och har lite problem med pojkvännen hemma i Japan. Men hon var glad över ett hemligt projekt hon hade på G, hon höll mig nyfiken, men lovade att jag snart skulle få reda på det. Vi stannade vid Western Beverages, för att säga hejdå till vår liqourstore och dess butiksinnehavare. Hann inte med någon vila, utan började direkt pimpa Georgs lägenhet med glitter, julgranskulor och en hemmagjord mistel. Vi gjorde glögg och hade till och med en stund över att byta om och piffa. Ett 50-tal vänner gästade oss, däribland killarna från gårdagen som ställde in deras fest i förmån för vår. Ja, jag vet, vi är coola! Tårar blandades med Sake, glögg och skratt. Som alltid svårt att ta farväl, men jag var så glad över att veta att El Paso är mitt hem ännu en termin och att de flesta av mina local friends kommer att vara här. Festen varade natten och morgonen lång, vi hann säga hej då till Minako som åkte till LA vid 7 tiden innan vi åt frukost på Whataburger. På lördagen, efter att ha städat Georgs ägenhet, träffade vi Robins familj och det var väldigt trevligt, även om det var konstigt att tala svenska live. Wicho hämtade upp oss på kvällen och tog med oss till Sam's graduationparty i Juarez. Det var fullt med folk, träffade massa européer, tog otaliga gruppkort och sa god jul och hej då till mina mexicaner. Adrian, aka "Erica-boy", ska hälsa på en kompis i Paris och ta svängen om Sverige och jag gav tips och han tar gärna emot tips från er också.


Vad gäller "best friend of the week" har jag tre kandidater, Fernando (#2) som har börjat dejta Wicho och är min nya mentor. Emilia som skickade mig ett riktigt julkort, så värt! Tack! Ludvig som förutom att vara ett språkgeni och fashionable gav mig hans gubbhatt i julklapp (efter att utan framgång letat överallt efter en). Muchas gracias! Ett potpurri av bilder följer för att hylla mina rara vänner här! Och såklart, eftersom det ä'r min dagbok, på mig!

 


Söndag och idag väntar det svåraste avskedet, då Radek åker hem. Han är by far den trevligaste utbytesstudenten efter Georg såklart och jag hoppas på att hälsa på honom i Prag. Kommer även sakna mina vänner här, men ska njuta av semester! Närmsta månadens uppdateringar kommer att ske sporadiskt, men lovar att göra mitt bästa.
 

image223

Vill önska er alla en feliz navidad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0