Ganska händelselöst i Cowboyland!





Njut av bildkavalkaden ovan! Den ger er smakprov på nya och gamla vänner, "vår" nya bil och dess ägare, egobilder (läs desperata försök att se ut som en real señorita), omgivningarna, tailgaten från förra veckan likaså Mexicobesöket samma kväll.

Finns inte mycket att säga om veckans händelser. Har i princip bara pluggat för en midterm och som vanligt var frågorna inte allt för svåra men jag hade svårt att förstå svarsalternativen. Fick också halsvärk, så enligt lokalbefolkningens rekommendationer provade jag en läkande spray. Trodde jag kunde lita på experten Jose, vars padre är doktor, men den godisröda färgen matchade inte med smaken av körsbär och sprayen fick mig att tänka på tandläkarbesök då både tungan och läppar domnade bort.

På torsdagen samlade jag ihop mitt skandinaviska gäng och vi gick ner till the Union och Teca-Thursday där vi genast träffade Jesus och Hector, som jag inte sett på evigheter. Mitt mödosamma arbete förra veckan med att hitta fler bekantskaper lönade sig och jag kindpussade fler kinder än någonsin och minglade så mina fötter fick skavsår från mina nya klackar. Jesus skjutsade oss till Black Market där fler vänner sedan anslöt. Bland annat killen som om en ungefärlig månad ska bli pappa och är kolugn just nu, men sa i förtroende att han var redo att freak out när som helst. Fredagen skulle Hector ha hämtat mig för en lunch och kulturevenemang, men han blev hemkallad till Mexico då hans familj ville spendera hans födelsedag med dem. Så efter ett möte med min koordinator tog i stället min vanliga sväng till Downtown och en promenad till fake Scenic Drive, där gräset gulnat och stack irriterande mina ben när jag planerade Minako's födelsedag nästa lördag. På kvällen åkte vi med Minako's vän för some fine dining på en Vietnamesisk restaurang med det lustiga namnet Tre Bien. Maten var helt fantastisk och jag gladde mig åt att ha med halva portionen hem i en box. Vi åkte till Walmart för att shoppa förnödenheter inför hösten och kom hem med en inte alltför het filt i mexico-inspirerat mönster. Det var svårt att hitta ett riktigt täcke, men filten får duga än så länge. Vi samlade ihop vårt internationella gäng, resterande delar anyway, och välkomnade ännu en japan till vår styrka. Tyska Thomas gamla roomie blev utkickad och ersattes av Yoshi, en trendig kille som var himla dålig på engelska, vilket Minako blev väldigt road av, då som hon sa inte längre är sämst! Vi tog vår vanliga runda till Black Market, 02, Kush och tillbaka till ruta ett. Träffade fler av "vännerna" från föregående dag och nummer byttes flitigt, bra för oss med nya kontakter och coolt för dom med internationella vänner. Träffade en av mina studiegruppsmedlemmar och lyckades luska ut att hon var 25 år, och att de andra var äldre, good to know! Kvällen avslutades istället för en helfransk efterfest, med en hel amerikansk efterfest med mina orginalmexicaner i Miner Village!

Hade som vanligt stora förhoppningar om sovmorgon på lördagen, men vaknade med solen i ögonen och tog en promenad i mitt hood istället. Minako åkte till New Mexico på eftermiddagen och lämnade mig alldeles själv i lägenheten. Passade på att städa, prova alla mina kläder inför höstrensningen, dansade framför spegeln och sjöng till hög musik. Grabbarna kom sedan över och planen om en riktig internationell förfest, med nya franska vänner som är här och hälsar på och återupplever gamla minnen förstördes av deras sömnvanor. När de andra killarna gick ut till Cincinnati åkte jag med Mariano till huset där vi brukar gå fester. Både nya ansikten och gamla bekanta var oerhört trevliga och bjöd oss på nästa veckas Halloweenparty, där de hotade med att ta inträde om vi inte kommer utklädda. Så det är bara att börja fundera på kostym och mundering. Affärerna är överfulla med allt för högtiden och trädgårdarna redan dekorerade. De berömde mig för mitt excellenta mexicanska uttal när jag försökte mig på spanska och de är alla villiga att hjälpa mig på fritiden! Har äntligen börjat få lite bättre kontakt med tjejerna och de tittar inte så kritiskt på mig längre. På vägen hem visade Mariano sina trollkonster, vilket var riktigt uppseendeväckande! Jag höll ett mexicanskt mynt i handen medan ett amerikanskt mynt vilade ovanpå. Han snärtade till med ett kort och mynten hade bytt plats. Sedan bad han mig att tänka på ett kort, han tar upp en kortlek och börjar bläddra. Alla kort låg åt samma håll utom just hjärter sex som jag hade tänkt på! Det var helt otroligt, speciellt att han hade allt redo i sin bil. På onsdag ska vi korsa stora vägen och ta med vännerna och hälsa på honom på jobbet, passande nog en japansk restaurang.


Söndag morgon och Minako kommer skärrad ut genom sitt rum och berättar att hon kvällen innan varit med om en hit'n'run bilolycka och spenderat ett par timmar på sjukhuset för en rutinkontroll men att hon var okej. Jag var lika chockad som henne och funderade på olika sätt att göra henne på bättre humör. Hemma hos Jose kom jag på att vi kunde ta med henne till CiCi's, pizzabufféstället hon pratat om sedan vi var där senast. Men hon var tvungen att plugga så vi åkte dit själva. Lyckades bara trycka två slices innan jag äcklas av ett berg av pizza, med rinnande slabbig ost på väg av tallriken och en kvinna som var allt annat än mager. Lätt illamående åkte vi vidare till Walmart där jag köpte godsaker och en pumpa till Minako istället för ett "krya på dig" kort.


Klockan har precis slagit om till 12 på natten och trots kvällsteet i mors och fars carepack kan jag inte sova. Det blåser rejält ute och det påminner mig om good old Goatisland! Ser fram emot att få tillbaka min bästa vän och en uppdatering om Cervantinofestivalen! Dock är veckans andra förpliktelser lika lockande.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0